기본 콘텐츠로 건너뛰기

Next Korean sensation?: This dish was the No. 1 trending recipe on Google this year

Korea popped up more than once in Google’s “year in search” statistics for 2023 Bibimbap (Getty Images Bank) Bibimbap was the recipe that saw the biggest jump in Google’s global search rankings compared to the previous year. While bibimbap was not the most-searched recipe in terms of raw numbers, this shows that more people have been interested in bibimbap and looking up recipes this year. Google announced Tuesday that bibimbap was its top trending recipe around the world for 2023. The other recipes on the list were espeto (a Spanish dish of skewered and grilled fish), papeda (Indonesian porridge made of starch), scooped bagel, and pasta e fagioli (an Italian soup made of beans and pasta). This year’s trending search terms are the ones whose web traffic has increased the most compared to last year. Google releases its “year in search” statistics each year. For 2023, it used search statistics running from Jan. 1 to Nov. 27. The country where bibimbap was the most popular search in that timeframe was India, followed by Singapore, Sweden, the Philippines and Malaysia. Google explained that these country rankings do not reflect the absolute number of searches, but rather the search terms’ percentage of total searches in each country. Bibimbap did not make it onto the trending recipe list for Korean users. The trending recipes there were pickled garlic, seasoned oysters, spicy radish salad, potato salad, and green onion kimchi. In addition to bibimbap, a number of Korean musicians and TV dramas appeared on this year’s lists of trending search terms. For example, “Cupid” by idol group Fifty Fifty ranked fifth on global trending songs. “Seven” by BTS member Jungkook also came in at No. 10 on the list. In Korea, the top trending song was (G)i-dle’s “Queencard,” followed by “Event Horizon” by Younha, and “OMG,” “ETA” and “Ditto” all by NewJeans. Korean dramas “King the Land” (JTBC) and “The Glory” (Netflix) ranked sixth and seventh, respectively, on the list of trending TV shows across the globe. “The Glory” came in at No. 1 on the list of trending TV shows in South Korea. “Moving” (Disney+), “Mask Girl” (Netflix), “Casino” (Disney+), and “Revenant” (SBS) rounded out the top 5 in the country. Typhoon Khanun, which rocked the country a little more than a week into August of this year, was the top trending local news search in Korea. Jeon Cheong-jo, the former fiancé of fencing pro Nam Hyun-hee who was alleged to have defrauded people of billions of won, was second on the list. “Superconductors” came in third after a group of Korean researchers claimed to have synthesized a room-temperature, ambient-pressure superconductor. The No. 4 news story on the list was the sudden passing of Astro member Moonbin, who died on April 19. No. 5 was the stabbing rampage at Sillim Station that took place in July. After war erupted between Israel and Hamas, “War in Israel and Gaza” reached the top of the trending international news list for the year. After that, Koreans searched for X (formerly Twitter), OpenAI, the earthquake in Türkiye and Bondee. By Joh Yun-yeong, staff reporter Please direct questions or comments to [english@hani.co.kr]

댓글

이 블로그의 인기 게시물

우리나라를 대표하는 음식 외국인의 입맛을 사로잡은 한국음식 10

      외국인이 가장 좋아하는 한국 음식은 무엇일까. 한국 하면 김치를 생각하던 이전과 달리 한류 드라마를 통해 다양한 한식이 알려지면서 외국인들이 찾는 한식이 다양해지고 있다. 트렌드에 따라 파막(파전+막걸리), 치맥(치킨+맥주), 삼쏘(삼겹살+소주) 등 한국에서 꿀 조합이라 불리는 메뉴들도 외국인들의 입맛을 사로잡고 있다. 요즘 방송 프로그램을 통해 한국인 못지않은 한국 입맛을 보여주는 외국인들도 많다. 과연 이들의 입맛을 사로잡은 한국 음식은 무엇이 있을까?  1. 불고기 외국인들이 좋아하는 한식을 보면 '불고기'는 항상 들어있다. 불고기는 코리안 바비큐라 불리며 외국인들의 입맛까지 사로잡았다. 일반 바비큐와 다르게 뼈를 발라내지 않아도 되고, 매운맛이 강한 김치와 달리 고기에 달달한 간장양념을 더해 남녀노소 호불호 없이 즐길 수 있다. 외국에 한식당을 차려 운영하는 과정을 담은 tvN <윤식당>에서도 주메뉴로 불고기를 선택했다. 이 방송을 통해 많은 외국인이 자연스레 불고기를 주문하는 모습을 볼 수 있다.  2. 삼겹살 외국인들이 우리나라에서 와서 가장 먹고 싶어 하는 음식 중 하나가 '삼겹살'이라고 한다. 고소하니 쫄깃한 삼겹살과 딜리셔스 소스라 불리는 쌈장까지 큰 인기를 얻고 있다. 유튜브에는 삼겹살이 낯선 외국인들을 위해 삼겹살을 쌈 싸 먹는 튜토리얼이 수두룩하다. 특히 할리우드 배우들도 한국에 방문하면 꼭 먹고 싶은 음식으로 자주 언급하는데, 영화 '어벤져스'의 주역 '로버트 다우니 주니어'는 영화 홍보차 한국에 방문했을 때 삼겹살과 소주를 즐긴 인증사진을 인스타그램을 통해 공개한 바 있다.  3. 잡채 젓가락질을 힘들어하는 외국인들이 파스타처럼 즐길 수 있는 한식 '잡채'. 맵지도 않고, 간장양념을 베이스로 단맛이 돌아 코리안 누들로 인기를 얻고 있다. 쫄깃한 당면에 각종 채소와 고기를 넣어 맛뿐만 아니라 비주얼까지 훌륭한 음식이다.  4. 파전 '코리

새로워진 한식의 부상

  한국의 탑셰프들, 전통과 역사가 풍부한 최상의 요리로 국내외 ‘한식 물결’ 일으키다 한식은 세계에서 가장 생동감 넘치는 음식 문화 중 하나이다. 풍부한 색감과 식감, 셀 수 없이 많은 반찬 가지 수, 매운 찌개, 강렬한 발효 맛을 특징으로 한다. 그러나 이렇게 특별한 한식은 종종 더 잘 알려진 이웃 나라인 중국과 일본에 밀려 국내에서 소비되는 일상적인 음식으로 과소평가되곤 했다. 그러나 지난 10년 동안 창의적인 신세대 셰프들이 등장했고, 이들은 친숙한 한국의 맛에 글로벌한 기술을 접목시킴으로써, 서울의 한식을 새로운 방향으로 이끌어가고 있다. 이들 셰프는 사람들이 식사를 경험하는 방식을 바꾸면서, 지역 농산물에도 주목하고 있다. 새로워진 한식은 국내에서 반향을 일으키고 있을 뿐만 아니라 해외에서도 호응을 얻고 있다. 한국 요리의 정수를 선보이다 한식 요리로 최고의 권위를 차지하고 있는 곳은 미쉐린 3스타 레스토랑 ‘가온’이다.  ‘가온’이라는 캔버스에 장식, 음악, 맛을 통해 한반도의 문화와 역사를 그려내고 있다. 그는 조선왕조 시대의 요리를 가온의 정제되고 고급스러운 느낌으로 발전시키기 위해 두꺼운 한국 역사책을 깊이 연구했다. 흔히 전통적인 한정식이라고 하면, 긴 테이블에 펼쳐진 음식들을 볼 수 있다. 그러나 김 셰프는 고급 멀티코스 요리의 세심한 흐름과 스토리텔링의 힘을 믿고 있다. 김 셰프는 “들려줄 이야기가 있고, 요리사의 마음이 손님에게 전해지는 방식으로 그 이야기를 들려준다면, 바로 그것이 나에게는 파인 다이닝”이라고 말한다. 식사의 구성이 바뀌었을 지 모르지만, 그의 요리의 핵심은 한식의 본질, 즉 자연의 소박함이다. 김 셰프는 “여백의 미는 사람들이 전통 한식에 대해 얘기할 때 자주 언급되는 개념”이라며 “여기서 ‘여백의 미’는 소박함을 의미한다. 한식의 아름다움은 하나의 접시 위에 너무 많은 요소를 담지 않는 자연스러움을 의미한다”라고 설명했다. 한식의 재창조 김 셰프를 중심으로 서울의 미식계는 빠르게 진화하고 있다. ‘가온’이 또 다른

외국인을 위한 본죽&비빔밥 메뉴 안내 서비스.Bonjuk and Bibimbap Menu